Dec 25, 2012

Cerita 2012 : Latihan Industri Ku Yang Tak Semenggah

Aku dicampakkan ke satu daerah kat negeri Perak yang aku sendiri pon tak pernah jejak (padahal anak jati Perak..ceitt!) bernama Teronoh. Padahal aku yang pilih nak praktikal situ. Bajet betol kan. Tak pernah rasa praktikal ramai-ramai macam tu. Even banyak masalah, halangan, dugaan, cobaan, godaan, kesulitan yang datang tapi kami tetap teguh dan utuh. Okayy itu tersangat poyo ye. Haha.. Walaupon sedih sebab kulit aku tanned ala-ala minah matsaleh berjemur tepi pantai, walaupon merangkak-rangkak aku kerja tengah ladang cili time bulan puasa, aku tetap bersyukur dikurniakan kawan-kawan yang boleh buad aku lupa rasa susah tu semua sebab diorang laa aku happy sangat-sangat. Masa yang lepas tu sangat lah mahal. Terima kasih kawan-kawan seperjuangan. Mari usha gambar.

First day bekerja. Sangat excited! Lokasi: depan rumah yang bos bagi duduk secara percuma! :)

Pengangkutan sepenuh masa sewaktu praktikal. Sambil menunggu bebudak laki bangun tidur kat depan rumah dorang.
-______-"

Tadaaaaaaa! Selamat datang ke ladang cili Brilliant Farm.

Dari sini boleh tengok pemandangan pekan Teronoh.

Kawan aku merangkap pekerja kat ladang ni, perkenalkan Encik Alias yang handsome :P

Bekerja hari pertama. Familiarize with the weather.

Sooooooo proud to be planters! Hoyeahhhh! 

Taktau nak kata apa pasal dorang. Dorang sangat cool babe!

Hari pertama dah hujan lebat selebat-lebatnya. Pasghahhhhh..

You see.. we've faced all the obstacle patiently :)
Menyesal pergi kerja tak tunggu budak laki. Girls need boys. Kan? :)

Okayy yang ni terlebih excited.

Gotong-royong masak untuk doa selamat.

Add caption

Kambing bakar. Sedappppp!

Jagung bakar pon sedappppp!

Makan sampai lebam.

Bacaan doa selamat.

Heyyyyy! Sayang korang :D

Rindunya masak sama-sama untuk bukak puasa :(


Curi tulang ke??? :P



Bayangkan kerja panas-panas waktu bulan Ramadhan. Heaven sangattttt! 



Paksaan!



Selamat datang ke rumah aku kawan-kawan :)

Suri, Sarah dan emak.

Belanja makan dekat Cafe tempat aku selalu buat part-time.


Celebrate birthday aku kat KFC :)

Ini laa antara gambar yang aku dah pilih. Nak diikutkan banyak lagi sebenarnya. Kalau nak nak tunjuk semua memang tak dapek laa sebab line yang macam sipot ni amat lah meng-annoying-kan. Harap gambar-gambar ni dapat visualize korang ke alam nyata yang aku dah alami masa praktikal aku. Ehehe.. Terima kasih daun keladi! :D

No comments:

Post a Comment