Feb 19, 2013

Semanis Mini Pavlova

Hye! Berita gumbira! Berita gumbira! Wahai rakyat jelata Tanjong Malim dan sewaktu dengannya, jikalau anda kepingin, teringin, mengidam bla bla bla pavlova yang enak dan lazat usahlah gusar dan gentar (takde kaitan), anda boleh dapatkan dengan segera. Alkisahnya bermula pada suatu pagi, aku dikezutkan dengan panggilan hangit dari Shakira Vavavoom mengatakan beliau sudah pon berada di perkarangan rumahku. Dengan hanya meng-gonyoh-gonyoh mataku yang kuyu dan layu dan basuh muka ala-ala P.Ramlee, aku pon bergegas keluar. Tatadaaaa!!! Mini Pavlova Delivery udah sampeiiiiiyyy! Patutnya aku kena rakam detik-detik manis dan indah tadi. Touchable gila kot. Jadi inilah hasilnya. 

Ini bukan sedakar gambar hiasan, ini gambar sebenar.

FYI, ini adalah kali pertama aku makan pavlova ni. Sebelum ni aku ada dengar orang duk gebang. So aku terpikir apakah itu pavlova? Nama orangkah? Nama tempat honeymoonkah? Dengar nama omputeh terus imaginasi aku merapu meraban. Entah hape-hape aku ni terok betoi. Menurut wikipedia (selalu jadi sumber aku walaupon lecturer dah pesan wiki kadang tak betol jugak, bahaha!) Pavlova adalah sejenis pencuci mulut yang diambil dari nama seorang penari ballet dari Rusia.






Abaikan overreact expression aku yang taksub dengan mini pavlova ni. HOHO! Rasa dia a bit crispy kat luar dan korang akan experience the soft feeling inside. Wahh wahh! Aku kena mintak jadi duta produk JR Bakers camni. Tak pon jadi pengkritik atau juri tetap. Tapi aku bukan auta semata-mata, tak percaya kena rasa sendiri laa. Perghhh perghhh perghhh! Cair di mulut tidak di tangan! Selain mini pavlova, korang boleh rasa durian crepe yang montel dan gebu. 





Untuk maklumat lanjut sila hubungi kaunter pertanyaan Shakira Vavavoom atau boleh order di Blog Ketul Poket.
Yang baik kita sebar-sebarkan, tak gittew?

Entri kali ni aku sudahi dengan pantun 2 kerat;
Gendang gedut perutku ini,
Kenyang perut confirm senang hati! 
(^o^)

No comments:

Post a Comment